Elöljáróban gyorsan annyit tisztáznunk kell, hogy a játékok nagy része így a PUBG is, nem a játékosmodellt használja a találatok kiszámolására, hanem egy leegyszerűsített láthatatlan modellt amit hitboxnak hívunk. A hitbox nagyjából fedi a játékos modellt de nem pontosan. Egyes animációknál a hitbox és a modell elcsúszhat egymástól, csak úgy mint hálózati késések, lag miatt.
Az első dolog amit bizton lehet állítani az az, hogy a női illetve férfi karaktereknek ugyanakkora hitboxuk van. Ezt, mindamellett hogy logikus is, megerősítette a fejlesztő csapat. Illetve hogy egyes dolgok amiket a játékos visel nem számítanak bele a hitboxba, azaz átlőhetőek. Ilyen például a hátizsák és a utility belt. De ide tartozok a sisakok vagy a játékos orra, vagy a kinyújtott ujjak is, amik mind túllógnak a hitboxon. Az is ismert volt, hogy ha ágyék tájon nem véd a páncél a találatok pedig testlövésként regisztrálódnak.
A fentiek alapján a PUBG hitboxok feltételezhetően valahogy így néznek ki:
Ami újdonság, hogy a nyak is védtelen, se a kevlar se a sisak nem védi és ugyanúgy test sebzésnek számít mint az ágyék. Ezen kívül kiderült, hogy váll magasságban a páncél jóval nagyobb felületet véd mint sem azt a játékos modellen látható páncél indokolttá tenne. Tehát szemből nézve a test hitboxa nagyrészt rálóg a kar hitboxra.
Itt a videó ami a cikk alapjául szolgált és amiben FOG of Gaming végignézte (eredeti videó itt), hogy hol sebződik a játékos:
Megjegyzés: az adatok nem pontosak, csak körülbelüli értékek és mivel a játék még EA (early access) státuszban van, változhatnak is.
Hogy le ne maradj a friss útmutatókról, kövesd a facebook oldalunkat.