PUBG blog

PUBG blog

Minden amit a lövéshangokról tudni érdemes

2017. 09. 01.

wizzfej.jpgAz PUBG motorja igyekszik leképezni a való világ fizikáját. Leginkább a lövéseknél és lövéshangoknál érdekes ez, mivel nem teljesen intuitív, hogy amikor ez emberre rálőnek a játékban akkor mit is hall pontosan. 

Talán egy kis fizikai gyorstalpalóval érdemes kezdeni. A hang sebessége 340 m/s. A legtöbb játékban használt fegyver torkolati sebessége ennél nagyobb, ami azt eredményezi, hogy a lövedékek, ha elég közel vagy hozzájuk, ostorcsapás szerű csattanó hangot adnak ki. Mivel mini hangrobbanás kíséretében repülnek. Ráadásul a lövedék előbb ér el téged, mint hogy meghallanád, hogy lőttek rád.
ak.jpgMindezek ellenére nagyon fontos fülelni és próbálni megérteni, hogy mit is hallunk igazából. Jó esetben, ha nem találnak el, akkor négy dolog az amit hallhatunk. Ez attól is függ persze, hogy milyen messze vagyunk a lövőtől és, hogy a lövedék milyen közel jön hozzánk, illetve milyen sebességgel halad. Vegyük sorra mik ezek.

Legelőször (ha a lövő előttünk van) láthatjuk a fegyver torkolattüzét ami ránk lő.
Másodszor egy süvítő hangot fogunk hallani ahogy a lövedék elszelel mellettünk. 
Harmadszor, ha a lövedék szuperszonikus és elég közel megy el akkor egy csattanó hangot is hallunk.
Mindezek után hallhatjuk a lövés hangját, ha nem vagyunk hallótávolságon kívül. (erről bővebben itt
Végül pedig hallhatjuk a becsapódás hangját is ha mellettünk eltalálja földet vagy a fedezékünket a jövedék.
dfdfsdfdfs.pngA fenti ábrán látszik, hogy néz ez ki. A lövedék süvítését, illetve csattanását a lövés irányára merőleges síkban fogjuk érzékelni. Azaz, ha jobb vagy bal oldalról hallunk süvítést akkor vagy előttünk vagy mögöttünk van a támadó. A süvítést jóval nagyobb távolságból is halljuk, míg a csattanást csak akkor ha a lövedék közvetlen mellettünk megy el. Ez sajnos túl sok értékes információval nem bír ha épp az életünket akarjuk menteni.

Hogyan találjuk meg mégis, ki lő ránk?

Az első és legfontosabb dolog ami segíthet az az, hogyha látjuk a torkolattüzet. Ha ez nincs meg, akkor a golyók becsapódása segíthet. Ha például egy fa mellett állunk és lőnek ránk a fa törzsébe csapódó golyók elárulhatják a ránk lövő játékost. Ha ez sem áll rendelkezésünkre, akkor nagyon ügyesen kell szűrni a hanginformációkat és meg kell találnunk a kicsit halkabb és késve érkező lövéshangot ami alapján be tudjuk azonosítani a támadónkat. Ez nem a legkönnyebb hiszen a hangos csattanások és süvítés közepette kell egy halkabb távolabbról jövő hangot megtalálnunk. 

Ha pedig hangtompítóval lőnek ránk akkor vagyunk igazán bajban. Kattints IDE és próbáld beazonosítani honnan jöhetnek a lövések. Szinte lehetetlen megtalálni a támadót. Ilyenkor a legjobb amit tehetsz, hogy cikk cakkban futva fedezéket keresel.

A fegyverek amik a hangsebességnél lassabb lövedékeket használnak és nem adnak ki csattanó hangot:
- p1911
- revolver
- crossbow
- VSS
- Tommy Gun
- Vector

Végül pedig itt egy videó ami mindezt angolul bemutatja:



Egyéb források: 
https://www.playbattlegrounds.com/news/65.pu
https://en.wikipedia.org/wiki/Speed_of_sound
https://www.quora.com/Is-it-possible-for-a-bullet-to-break-the-sound-barrier
https://www.youtube.com/watch?v=px3oVGXr4modsf

Megjegyzés: az adatok nem pontosak, csak körülbelüli értékek és mivel a játék még EA (early access) státuszban van, változhatnak is.

Hogy le ne maradj a friss útmutatókról, kövesd a facebook oldalunkat.

A bejegyzés trackback címe:

https://pubg.blog.hu/api/trackback/id/tr6312790944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása