A PUBG fórumon pár napja kikerült egy eléggé átfogó Gyakran Ismételt Kérdések bejegyzés, ezt fordítottuk le nektek magyarra, nem minden kérdés/válasz szövegazonos és tükörfordítás, de a lényegi tartalomban nem történt változás. Ha hibát találtál, vagy szerinted valahol hibás fordítást történt kérlek jelezd hozzászólásban és javítani fogjuk azt! Jó olvasást!
Általános információk
Hol vehetem meg a PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS-ot?
Azt javasoljuk,hogy a játékod vedd meg közvetlenül Steam Store-ból, vagy azoktól az eladóktól akiknek terjesztési szerződése van a Bluehole-al.
MEGJEGYZÉS: Erősen javasoljuk,hogy a játékot a saját régiódnak megfelelő eladótól vedd meg. Ha a játékot egy másik régióban veszed meg, készülj fel, hogy esetleg régiózáras lesz a játékod.
Mennyibe kerül a játék?
29.99 dollár.
Meg fog változni a játék ára az Early Access elhagyása után?
A játék ára nem fog megváltozni.
Hozzávetőlegesen mennyi ideig lesz Early Access a játék?
Nem szeretnénk, ha több mint 6 hónapot töltene ebben az állapotban.
Melyik motort használja a játék?
A játék az Unreal Engine 4 motort használja.
Mi a játék minimum gépigénye?
-
Operációs rendszer: 64-bit Windows 7, Windows 8.1, Windows 10
-
Processzor: Intel Core i3-4340 / AMD FX-6300
-
Memória: 6 GB RAM
-
Grafika: nVidia GeForce GTX 660 2GB / AMD Radeon HD 7850 2GB
-
DirectX: 11-es verzió
-
Hálózat: Internetcsatlakozás
-
Háttértár: 30 GB szabad hely
Milyen gyakran lesz frissítve a játék Early Access alatt?
Early Acces alatt 3 fázisa van a frissítéseknek:
-
Napi frissítések, a kritikus hibákhoz
-
Heti frissítések, hibajavításokhoz & kliens teljesítménnyel és stabilitással kapcsolatban.
-
Havi frissítések, az új tartalmakhoz és játékbeli változásokhoz.
Most hogy eladtatok jópár példányt a játékból, el fogjátok hagyni azt?
Nem. Elkötelezettek vagyunk a játékosok mellett, és rendszeres és biztosítunk számukra.
Hogyan akarjátok bevonni a közösséget a játékfejlesztésbe?
Az átláthatóság és az állandó kommunikáció a közösséggel létfontosságú. Posztolunk fejlesztői blogokat, frissítéseket, figyelünk a visszajelzésekre. PLAYERUNKNOWN, a közösségi és fejlesztői csapatainkkal egyetemben részt vesz a közösséggel való beszélgetésekben a játékmechanikáról, új funkciókról és az általános játékélményekkel kapcsolatban,hogy a közösség azt a játékot kapja amit vár.
A PUBG kizárólagosan multiplayer játék?
Igen. (Jelen pillanatban. Voltak utalások fejlesztői streamben egy esetleges singleplayer kampányra.)
Játékmódok
Milyen csapatmódok vannak?
Jelenleg Solo, Duo, Squad és a Custom Game játékmódok találhatóak meg a játékban.
Mik azok a Custom Game-ek?
A Custom Game engedélyezi a játékosnak saját beállítások alkalmazását (fegyverek előfordulása, időjárás, csapatszám, stb.). Az Early Access alatt, csak a kiválasztott partnereknek és közösségeknek engedélyezzük ezt a funkciót. Később ki fogjuk terjeszteni ezt.
Mennyi ember lehet a szerveren?
Minden meccsen maximum 100 személy vehet részt.
Lesznek később hardcore/csak belső nézetet engedélyező szerverek?
Igen, de nincs tervezett időpont.
E-Sport & Események
Mik a terveitek az esporttal kapcsolatban?
Természetesen foglalkozunk az esporttal, de azt is szeretnénk, ha ez magától fejlődne. Felvettünk egy esport Program manager-t , szóval vannak terveink a jövőre tekintve.
Gazdasági rendszer
Milyen gazdasági rendszer haználtok a játékban?
A játékbeli valutánk a Battle Points (BP) amit ládák kinyitásához használhatsz. A ládákban egy-egy skint találhatsz, amit eladhatsz akár a Steam Marketen is, betörheted BP-ért vagy viselheti a karaktered.
Mennyi pontba kerül az egyes ládák kinyitása?
Az első 700, a második 1400, a harmadik 2800, a negyedik 4200, az ötödik 5400, a hatodik és az azt következő ládák pedig 7000 BP-ba kerülnek.
Miért ilyen drágák a ládák?
Nem szeretnénk, ha nagyon sok ládát tudnál kinyitni a hét folyamán. Ez hoz létre egy economyt/"gazdaságot" a skinjeink köré. A hetente kinyitható ládák limitálása biztosítja azt, hogy nem veszíti el az értékét egy-egy skin a marketen az első napok után.
Többféle láda van?
Jelenleg 2 ládát nyithatunk (az "alap" és a Twitch Prime"), de bejelentettük már egy Battle Royale nevű ládát a Battle Royale filmre utalva. A láda/jutalomrendszer fejlesztés alatt van és még sok minden várható a jövőben.
Mikor resetelődnek a ládák árai?
Minden héten hétfőn hajnali kettőkor magyar idő szerint.
Terveztek Pay 2 Win elemeket hozzáadni a játékhoz?
Nem.
Meccskeresés & Steam Integráció
Vannak ping vagy régiókorlátozások a játékban?
Jelenleg nincs, később várhatóak valamilyen formában
Be fog kerülni a visszacsatlakozás lehetősége?
Ez a funkció még hosszas megbeszélés alatt van. (Redditen/Twitchen elérhető infók szerint lesz - Árpi)
Létezik ügyességi szint a meccskeresésben?
Igen. Ennek egy korai változata már megtalálható a meccskeresésben.
Skinek & Karakter Testreszabás
Lesznek később mikrotranzakciók?
Igen, de kizárólagosan kinézeti cikként (nem adnak előnyt a többi játékoshoz képest, csak máshogy néz ki stb..) és csak az Early Access elhagyása után.
Beállíthatunk szakállat a karakterünknek?
Jelenleg nem tudunk arcszőrzetet állítani, később talán bekerülhet ez a funkció is.
A skineknek vannak funkciói?
Az egyetlen funkcióval rendelkező skin a cipő, amivel a lépteink zaját tudjuk befolyásolni. Azonban a futási sebességre ez sincs hatással.
A "Ballistics Mask" véd valamilyen szinten a sebzés ellen?
Nem, csak a kinézetet befolyásolja.
Fizika
A füstgránátokat befolyásolja a szélirány?
Nem, nincs szélszimuláció és véletlenszerű a füst iránya.
Milyen ballisztikai fizika található a játékban?
Jelenleg csőtorkolati sebességkülönbségek vannak az egyes lőszertípusok között és gravitáció ami befolyásolja a röppályát. Később bekerülhet a légellenállás is.
Van bullet penetration(falon, tereptárgyon átlövés) a játékban?
Nincs,de szeretnénk hozzáadni a játékhoz a későbbiekben.
Inventory
Hordozhatok magamnál több sisakot vagy kevlárt?
Nem.
Animáció
Lesz majd ugrás/mászás rendszer, hogy könnyeben navigálhassak a kerítések és kisebb akadályok között?
Igen, dolgozunk rajta. Az alábbi videóban meg is tekintheted a jelenlegi állapotát.
Lesznek később kivégzési animációk?
Az Early Access későbbi szakaszában várhatóak.
Terveztek hozzáadni emoteokat?
Igen.
Miért nem tudok megütni egy fekvő játékost?
Ez nem direkt van így. Tervezzük a hiba javítását a későbbiekben. A jövőben (ütés helyett) meg is rúghatjuk fekvő ellenfeleinket.
Lesznek később animációk a járművekbe való ki- és beszállásnál?
Igen.
Néző mód
Lesz majd visszajátszás a későbbiekben?
Kétféle visszajátszás lesz megtalálható majd a játékban. Egy 3D visszajátszás ahol teljes egészében újra megnézhetjük a mérkőzéseket, beleértve bármely más játékos szemszögét is.
Lesz egy 2D visszajátszás is ahol végigkövethetjük az összes játékos mozgását a térképen ábrázolva, természetesen mutatva az öléseket és egyébb eseményeket.
Úgy gondoljuk, hogy ez hosszú távon segíteni fogja a játékot, és a tartalomkészítők sokkal érdekesebb videókat hozhatnak létre.
Lesz killcam a játékban?
Feltehetőleg lesz,de csak Solo módban és még nincs eldöntve teljesen milyen formában.
Mi az az Observer Tool?
Ez csak "Custom Game"-ben elérhető funkció,ahol tudjuk követni a játékosokat és figyelemmelkísérhetjük az eseményeket.
Járművek
Milyen járművek vannak a játékban?
Jelenleg hatféle jármű található meg a játékban.
-
UAZ (vászontetős, keménytetős és tető nélküli típusok)
-
Dacia
-
Dunebuggy
-
Motor
-
Oldalkocsis motor
-
Hajó
Lezárhatjuk őket?
Nem és a jövőben sem várható ez a funkció.
Vannak tervek arra, hogy bekerüljön helikopter a játékba?
Nincsenek.
Térkép/Map & Környezet
Van valami történet a map mögött?
A térkép neve Erangel és egy kitalált sziget a fekete tengeren. Erangelt az 1950-es évektől fogva szovjet erők elfoglalták, és katonai vizsgálati létesítménynek használták, amely megmagyarázza a katonai bázist, valamint a kórházi és raktárhelyiségeket.
Egy helyi ellenállási mozgalom harcolni kezdett a sziget visszaszerzéséért, azonban a sziget végül elhagyatottá vált. Az elektromos teret, amely a pusztítást okozza a szigeten, olyan villamos sugárzók táplálják, amelyeket olyan városok/szigetek lakosságának elpusztítására használtak, ahol a szovjet erők elleni lázadás jelei voltak megfigyelhetőek.
Mennyi map található a játékban?
Egy 8x8 km területő map, az Erangel.
Terveztek új mapokat hozzáadni a játékhoz?
Igen. Jelenleg 2 pálya van fejlesztés alatt. Az egyik egy 8x8km területű pálya az Adriai-tengeren. A pályára leginkább a sűrű erdő lesz a jellemző, azonban megtalálhatunk majd mediterrán partvidéket és havas hegyeket is.
A második egy kisebb, 4x4 km területű térképen, egy sivatagi városban foglal helyet. Megtalálhatóak lesznek nyomornegyedek a pályán, egy kanyon amit folyó szel át, és falvak is.
Rombolható a környezetünk?
Tervben van, hogy több rombolható elemet teszünk a játékba, de először a játék- és szerveroptimalizációnak kell megtörténnie. Jelenleg az ablakokat, ajtókat és kerítéseket pusztíthatod el.
Milyen időjárásra számíthatunk a játékban?
Jelenleg kétféle időjárás van, a napos és az esős. Ám csak az esetek 10%-ban indul esős játék.
Lesznek havas pályák?
Ideális esetben igen, de a valószínűsége bizonytalan.
Fogtok hozzáadni a játékhoz éjjeli pályákat?
Valószínűleg nem.
Hang
Nagyon nehéz megállapítanom honnan lőnek rám, segítenétek elmagyarázni hogyan működnek a hangok?
Csináltunk egy leírást ehhez.
7.1/5.1 stb. hangot használ a játék?
Nem. Sztereó hangot használ a játék.
A lobby hangok túl hangosak. Terveztek változtatni rajta?
Jelenleg azt tervezzük, hogy a lobby közvetlen spawn helye teljesen csendes lesz majd, ám a játékosok ezt a területet könnyedén elhagyhatják ha szeretnék.
Lesz később találatjelző hang, ha meglövök egy ellenséges játékost?
Gondolkodunk rajta, de előfordulhat, hogy csak a fejlövéseknél lesz ez.
Grafikai beállítások & Beállítások
Terveztek FOV állítási lehetőséget?
TPS nézetben nem, FPS nézetben lehetséges. Szeretnénk kompetitív szinten tartani a játékot, így túl nagy teret nem akarunk hagyni az ilyen beállításoknak.
Van FPS limit a játékban?
A jelenlegi FPS limit 144 a játékban,azonban ez később eltávolításra fog kerülni.
TrackIR/Tobii támogtás?
Nincs tervben semmilyen fej / szemkövető hardver támogatása.
Támogatni fogjátok a színtévesztő/színvak játékosokat különféle beállításokkal?
Igen.
Irányítás
Át tudom állítani a funkciókat más billentyűre?
Igen, de a jövőben még több beállítási lehetőséget szeretnénk adni a kezetekbe.
Át tudok állítani funkciót a görgőre?
Jelen pillanatban nem.
Később át tudom majd állítani a lélegzet-visszatartás gombját?
Igen.
Felhasználói felület
Lesz chat box a játékban?
Nem.
Szerver információk
Milyen szervereket használtok?
AWS-t használunk. (Amazon Web Services).
Milyen tickraten futnak a szerverek?
A jelenlegi tickrate 30, de a közeljövőben ezen szeretnénk változtatni.
Mely régiókban találhatóak meg a szerverek?
Észak-Amerika, Dél-Amerika, Ázsia (Korea), Európa és Óceánia.
Lesznek később szerverek SEA/Dél-Afrika/stb. régiókban?
Ahol a játékosok száma megköveteli, ott igen.
Később bérelhetek saját szervert a régiómban és/vagy a szerverfájlok elérhetőek lesznek, így tudom hosztolni a saját szerverem?
Jelenleg harmadik fél szervereire vonatkozó lehetőségeket vizsgáljuk.
Anticheat
Milyen Anti-cheat rendszert használ a játék?
Milyen magatartási szabályok vannak?
Itt el tudod olvasni a szabályzatot.
Úgy gondolom egy játékos csal, mit tudok tenni?
Ha úgy gondolod, hogy egy játékos csal akkor természetesen jelentheted, ehhez az Enmasse szolgáltatását kell használni. A PUBG honlapján találhatsz ehhez egy leírást: Katt!
Fejlesztés alatt van egy in-game jelentési rendszer is.
Úgy vélem tévesen tiltott ki a játék, kivel tudom felvenni a kapcsolatot?
Ha azt szeretnéd, hogy megvizsgáljuk a kitiltásod vedd fel a kapcsolatot @PUBG_FWG -vel privát üzenetben a PUBG Hivatalos Fórumon. VAC bannal kapcsolatban pedig a Valve-t keresd.
Megosztjátok a jelentett játékosokról az ítéletet?
Nem.
Jelentettem egy játékost pár napja, de ma ismét találkoztam vele a játékban.
A jelentett esetek vizsgálata pár munkanapot igénybe vehet. BattlEye kitiltások pedig hullámokban történnek, mert azt gondoljuk ez a legeffektívebb módja a kitiltásoknak.
Miért távolítjátok el a csalással kapcsolatos témákat a fórumról?
Nem azért történik ez,hogy elrejtsük a csalás tényét a többi játékos elől. Nem szeretnénk, ha ingyen reklámot kapnának a csalók és csalások.
A makrók engedélyzettek?
Nem.
Modolás
Várható később mod támogatás?
Igen,de csak az Early-Access állapot elhagyása után.
Egyéb
Miért csak egy nappal a kiadás előtt kerül egy-egy nagyobb update a tesztszervekre?
A publikus tesztszerverre való kikerülés előtt már több napos belsős tesztelésnek vetjük alá a frissítéseket. A Blueholenak nagyon jó tesztcsapata van, azonban ők sem tudják minden elérhető konfiguráción/beállításon letesztelni a játékot.Természetesen megértjük a frusztrációd, ha hibát tapasztalsz, kérlek légy türelemmel!
Terveztek Linux/MAC kiadást a játékból?
Nem.
Terveztek újrakiadást a csak előrendelőknek elérhető deluxe változatból amiben megtalálhatjuk az exkluzív PLAYERUNKNOWN skineket?
Nem.
Lesznek később Steam Achievementek a jövőben?
Igen.
Hogyan változtathatom meg az in-game nevemet?
Jelenleg erre nincs mód, de dolgozunk a megoldáson.
Hol tudok írni bugokkal kapcsolatban?
Fejlesztés alatt van egy hibakövető oldal. Addig is a hibákat írd meg a fórumra.
Engedélyezett a konfigurációs fájlok átírása?
Engedélyezett, de nem javasolt a konfigurációs fájlok és indítási parancsok átírása. Előfordulhat,hogy egy-egy módosítás után nem indul a játék, így csak a tapasztalt felhasználóknak javasoljuk ezt.
Hogyan kérhetem vissza a játék árát?
Ez nagyban függ hol vetted a játékot. Steamen nem tudod visszaigényelni a játék árát ha több mint 2 órát játszottál vele és a vásárlás óta több mint 2 hét telt el. Bővebb információt itt találhatsz erről.
Miért foglalkoztok ennyire a tartalmakkal, ha az elsődleges cél a szerveroptimalizáció lenne?
A játék egyes részein más fejlesztők/fejlesztőcsapatok dolgoznak. Egy rajzoló nem tudja optimalizálni a szervereket, és egy mérnök nem tud új tartalmat kitalálni/gyártani a játékhoz.
Kik a Community Team tagjai?
Playerunknown - Creative Director
Sammie - Lead Community Manager
Andro - Community Manager
Panky - Esports Program Manager
Ayre Wilson - Partnerships Manager
OdysseyGrrrl - Partnerships Manager
Slyvinlisha - Assistant Community Manager
The Sparrow - Assistant Community Manager for Portugal and Brazil
Sandra - Assistant Community Manager for Russia
Hol tudom elérni a legfrissebb információkat a játékkal kapcsolatban?
Forrás: http://forums.playbattlegrounds.com/topic/25335-faq/