PUBG blog

PUBG blog

Gyakran Ismételt Kérdések Megaposzt

2017. 06. 12.

A PUBG fórumon pár napja kikerült egy eléggé átfogó Gyakran Ismételt Kérdések bejegyzés, ezt fordítottuk le nektek magyarra, nem minden kérdés/válasz szövegazonos és tükörfordítás, de a lényegi tartalomban nem történt  változás. Ha hibát találtál, vagy szerinted valahol hibás fordítást történt kérlek jelezd hozzászólásban és javítani fogjuk azt! Jó olvasást!

 



Általános információk

Hol vehetem meg a PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS-ot?

Azt javasoljuk,hogy a játékod vedd meg közvetlenül Steam Store-ból, vagy azoktól az eladóktól akiknek terjesztési szerződése van a Bluehole-al.

MEGJEGYZÉS: Erősen javasoljuk,hogy a játékot a saját régiódnak megfelelő eladótól vedd meg. Ha a játékot egy másik régióban veszed meg, készülj fel, hogy esetleg régiózáras lesz a játékod.

Mennyibe kerül a játék?

 29.99 dollár.

Meg fog változni a játék ára az Early Access elhagyása után?

A játék ára nem fog megváltozni.

Hozzávetőlegesen mennyi ideig lesz Early Access a játék?

Nem szeretnénk, ha több mint 6 hónapot töltene ebben az állapotban.

Melyik motort használja a játék?

A játék az Unreal Engine 4 motort használja.

Mi a játék minimum gépigénye?

  • Operációs rendszer: 64-bit Windows 7, Windows 8.1, Windows 10

  • Processzor: Intel Core i3-4340 / AMD FX-6300

  • Memória: 6 GB RAM

  • Grafika: nVidia GeForce GTX 660 2GB / AMD Radeon HD 7850 2GB

  • DirectX: 11-es verzió

  • Hálózat: Internetcsatlakozás

  • Háttértár: 30 GB szabad hely

Milyen gyakran lesz frissítve a játék Early Access alatt?

Early Acces alatt 3 fázisa van a frissítéseknek:

  • Napi frissítések, a kritikus hibákhoz

  • Heti frissítések, hibajavításokhoz & kliens teljesítménnyel és stabilitással kapcsolatban.

  • Havi frissítések, az új tartalmakhoz és játékbeli változásokhoz.

Most hogy eladtatok jópár példányt a játékból, el fogjátok hagyni azt?

Nem. Elkötelezettek vagyunk a játékosok mellett, és rendszeres és biztosítunk számukra.

Hogyan akarjátok bevonni a közösséget a játékfejlesztésbe?

Az átláthatóság és az állandó kommunikáció a közösséggel létfontosságú. Posztolunk fejlesztői blogokat, frissítéseket, figyelünk a visszajelzésekre. PLAYERUNKNOWN, a közösségi és fejlesztői csapatainkkal egyetemben részt vesz a közösséggel való beszélgetésekben a játékmechanikáról, új funkciókról és az általános játékélményekkel kapcsolatban,hogy a közösség azt a játékot kapja amit vár.

A PUBG kizárólagosan multiplayer játék?

 Igen. (Jelen pillanatban. Voltak utalások fejlesztői streamben egy esetleges singleplayer kampányra.)

raxswaif.jpg

Játékmódok

Milyen csapatmódok vannak?

Jelenleg Solo, Duo, Squad és a Custom Game játékmódok találhatóak meg a játékban.

Mik azok a Custom Game-ek?

A Custom Game engedélyezi a játékosnak saját beállítások alkalmazását (fegyverek előfordulása, időjárás, csapatszám, stb.). Az Early Access alatt, csak a kiválasztott partnereknek és közösségeknek engedélyezzük ezt a funkciót. Később ki fogjuk terjeszteni ezt.

Mennyi ember lehet a szerveren?

Minden meccsen maximum 100 személy vehet részt.

Lesznek később hardcore/csak belső nézetet engedélyező szerverek?

Igen, de nincs tervezett időpont.

E-Sport & Események

Mik a terveitek az esporttal kapcsolatban?

Természetesen foglalkozunk az esporttal, de azt is szeretnénk, ha ez magától fejlődne. Felvettünk egy esport Program manager-t , szóval vannak terveink a jövőre tekintve.

Gazdasági rendszer

Milyen gazdasági rendszer haználtok a játékban?

A játékbeli valutánk a Battle Points (BP) amit ládák kinyitásához használhatsz. A ládákban egy-egy skint találhatsz, amit eladhatsz akár a Steam Marketen is, betörheted BP-ért vagy viselheti a karaktered.

Mennyi pontba kerül az egyes ládák kinyitása?

Az első 700, a második 1400, a harmadik 2800, a negyedik 4200, az ötödik 5400, a hatodik és az azt következő ládák pedig 7000 BP-ba kerülnek.

Miért ilyen drágák a ládák?

Nem szeretnénk, ha nagyon sok ládát tudnál kinyitni a hét folyamán. Ez hoz létre egy economyt/"gazdaságot" a skinjeink köré. A hetente kinyitható ládák limitálása biztosítja azt, hogy nem veszíti el az értékét egy-egy skin a marketen az első napok után.

Többféle láda van?

Jelenleg 2 ládát nyithatunk (az "alap" és a Twitch Prime"), de bejelentettük már egy Battle Royale nevű ládát a Battle Royale filmre utalva. A láda/jutalomrendszer fejlesztés alatt van és még sok minden várható a jövőben.

Mikor resetelődnek a ládák árai?

Minden héten hétfőn hajnali kettőkor magyar idő szerint.

Terveztek Pay 2 Win elemeket hozzáadni a játékhoz?

Nem.

Meccskeresés & Steam Integráció

Vannak ping vagy régiókorlátozások a játékban?

Jelenleg nincs, később várhatóak valamilyen formában

Be fog kerülni a visszacsatlakozás lehetősége?

Ez a funkció még hosszas megbeszélés alatt van. (Redditen/Twitchen elérhető infók szerint lesz - Árpi)

Létezik ügyességi szint a meccskeresésben?

Igen. Ennek egy korai változata már megtalálható a meccskeresésben.

Skinek & Karakter Testreszabás

Lesznek később mikrotranzakciók?

Igen, de kizárólagosan kinézeti cikként (nem adnak előnyt a többi játékoshoz képest, csak máshogy néz ki stb..) és csak az Early Access elhagyása után.

Beállíthatunk szakállat a karakterünknek?

Jelenleg nem tudunk arcszőrzetet állítani, később talán bekerülhet ez a funkció is.

A skineknek vannak funkciói?

Az egyetlen funkcióval rendelkező skin a cipő, amivel a lépteink zaját tudjuk befolyásolni. Azonban a futási sebességre ez sincs hatással.

A "Ballistics Mask" véd valamilyen szinten a sebzés ellen?

Nem, csak a kinézetet befolyásolja.

Fizika

A füstgránátokat befolyásolja a szélirány?

Nem, nincs szélszimuláció és véletlenszerű a füst iránya.

Milyen ballisztikai fizika található a játékban?

Jelenleg csőtorkolati sebességkülönbségek vannak az egyes lőszertípusok között és gravitáció ami befolyásolja a röppályát. Később bekerülhet a légellenállás is.

Van bullet penetration(falon, tereptárgyon átlövés) a játékban?

Nincs,de szeretnénk hozzáadni a játékhoz a későbbiekben.

Inventory

Hordozhatok magamnál több sisakot vagy kevlárt?

Nem.

Animáció

Lesz majd ugrás/mászás rendszer, hogy könnyeben navigálhassak a kerítések és kisebb akadályok között?

Igen, dolgozunk rajta. Az alábbi videóban meg is tekintheted a jelenlegi állapotát.

Lesznek később kivégzési animációk?

Az Early Access későbbi szakaszában várhatóak.

Terveztek hozzáadni emoteokat?

Igen.

Miért nem tudok megütni egy fekvő játékost?

Ez nem direkt van így. Tervezzük a hiba javítását a későbbiekben. A jövőben (ütés helyett) meg is rúghatjuk fekvő ellenfeleinket.

Lesznek később animációk a járművekbe való ki- és beszállásnál?

Igen.

Néző mód

Lesz majd visszajátszás a későbbiekben?

Kétféle visszajátszás lesz megtalálható majd a játékban. Egy 3D visszajátszás ahol teljes egészében újra megnézhetjük a mérkőzéseket, beleértve bármely más játékos szemszögét is.

Lesz egy 2D visszajátszás is ahol végigkövethetjük az összes játékos mozgását a térképen ábrázolva, természetesen mutatva az öléseket és egyébb eseményeket.

Úgy gondoljuk, hogy ez hosszú távon segíteni fogja a játékot, és a tartalomkészítők sokkal érdekesebb videókat hozhatnak létre.

Lesz killcam a játékban?

Feltehetőleg lesz,de csak Solo módban és még nincs eldöntve teljesen milyen formában.

Mi az az Observer Tool?

Ez csak "Custom Game"-ben elérhető funkció,ahol tudjuk követni a játékosokat és figyelemmelkísérhetjük az eseményeket.

Járművek

Milyen járművek vannak a játékban?

Jelenleg hatféle jármű található meg a játékban.

  • UAZ (vászontetős, keménytetős és tető nélküli típusok)

  • Dacia

  • Dunebuggy

  • Motor

  • Oldalkocsis motor

  • Hajó 

Lezárhatjuk őket?

Nem és a jövőben sem várható ez a funkció.

Vannak tervek arra, hogy bekerüljön helikopter a játékba?

Nincsenek.

Térkép/Map & Környezet

Van valami történet a map mögött?

A térkép neve Erangel és egy kitalált sziget a fekete tengeren. Erangelt az 1950-es évektől fogva szovjet erők elfoglalták, és katonai vizsgálati létesítménynek használták, amely megmagyarázza a katonai bázist, valamint a kórházi és raktárhelyiségeket.

Egy helyi ellenállási mozgalom harcolni kezdett a sziget visszaszerzéséért, azonban a sziget végül elhagyatottá vált. Az elektromos teret, amely a pusztítást okozza a szigeten, olyan villamos sugárzók táplálják, amelyeket olyan városok/szigetek lakosságának elpusztítására használtak, ahol a szovjet erők elleni lázadás jelei voltak megfigyelhetőek.

Mennyi map található a játékban?

Egy 8x8 km területő map, az Erangel.

Terveztek új mapokat hozzáadni a játékhoz?

Igen. Jelenleg 2 pálya van fejlesztés alatt. Az egyik egy 8x8km területű pálya az Adriai-tengeren. A pályára leginkább a sűrű erdő lesz a jellemző, azonban megtalálhatunk majd mediterrán partvidéket és havas hegyeket is.

A második egy kisebb, 4x4 km területű térképen, egy sivatagi városban foglal helyet. Megtalálhatóak lesznek nyomornegyedek a pályán, egy kanyon amit folyó szel át, és falvak is. 

Rombolható a környezetünk?

Tervben van, hogy több rombolható elemet teszünk a játékba, de először a játék- és szerveroptimalizációnak kell megtörténnie. Jelenleg az ablakokat, ajtókat és kerítéseket pusztíthatod el.

Milyen időjárásra számíthatunk a játékban?

Jelenleg kétféle időjárás van, a napos és az esős. Ám csak az esetek 10%-ban indul esős játék.

Lesznek havas pályák?

Ideális esetben igen, de a valószínűsége bizonytalan.

Fogtok hozzáadni a játékhoz éjjeli pályákat?

Valószínűleg nem.

Hang

Nagyon nehéz megállapítanom honnan lőnek rám, segítenétek elmagyarázni hogyan működnek a hangok?

Csináltunk egy leírást ehhez.

7.1/5.1 stb. hangot használ a játék?

Nem. Sztereó hangot használ a játék.

A lobby hangok túl hangosak. Terveztek változtatni rajta?

Jelenleg azt tervezzük, hogy a lobby közvetlen spawn helye teljesen csendes lesz majd, ám a játékosok ezt a területet könnyedén elhagyhatják ha szeretnék.

Lesz később találatjelző hang, ha meglövök egy ellenséges játékost?

Gondolkodunk rajta, de előfordulhat, hogy csak a fejlövéseknél lesz ez.

Grafikai beállítások & Beállítások

Terveztek FOV állítási lehetőséget?

TPS nézetben nem, FPS nézetben lehetséges. Szeretnénk kompetitív szinten tartani a játékot, így túl nagy teret nem akarunk hagyni az ilyen beállításoknak.

Van FPS limit a játékban?

A jelenlegi FPS limit 144 a játékban,azonban ez később eltávolításra fog kerülni.

TrackIR/Tobii támogtás?

Nincs tervben semmilyen fej / szemkövető hardver támogatása.

Támogatni fogjátok a színtévesztő/színvak játékosokat különféle beállításokkal?

Igen.

Irányítás

Át tudom állítani a funkciókat más billentyűre?

Igen, de a jövőben még több beállítási lehetőséget szeretnénk adni a kezetekbe.

Át tudok állítani funkciót a görgőre?

Jelen pillanatban nem.

Később át tudom majd állítani a lélegzet-visszatartás gombját?

Igen.

Felhasználói felület

Lesz chat box a játékban?

Nem.

Szerver információk

Milyen szervereket használtok?

AWS-t használunk. (Amazon Web Services).

Milyen tickraten futnak a szerverek?

A jelenlegi tickrate 30, de a közeljövőben ezen szeretnénk változtatni.

Mely régiókban találhatóak meg a szerverek?

Észak-Amerika, Dél-Amerika, Ázsia (Korea), Európa és Óceánia.

Lesznek később szerverek SEA/Dél-Afrika/stb. régiókban?

Ahol a játékosok száma megköveteli, ott igen.

Később bérelhetek saját szervert a régiómban és/vagy a szerverfájlok elérhetőek lesznek, így tudom hosztolni a saját szerverem?

Jelenleg harmadik fél szervereire vonatkozó lehetőségeket vizsgáljuk.

Anticheat

Milyen Anti-cheat rendszert használ a játék?

BattlEye

Milyen magatartási szabályok vannak?

Itt el tudod olvasni a szabályzatot. 

Úgy gondolom egy játékos csal, mit tudok tenni?

Ha úgy gondolod, hogy egy játékos csal akkor természetesen jelentheted, ehhez az Enmasse szolgáltatását kell használni. A PUBG honlapján találhatsz ehhez egy leírást: Katt!

Fejlesztés alatt van egy in-game jelentési rendszer is.

Úgy vélem tévesen tiltott ki a játék, kivel tudom felvenni a kapcsolatot?

Ha azt szeretnéd, hogy megvizsgáljuk a kitiltásod vedd fel a kapcsolatot @PUBG_FWG -vel privát üzenetben a PUBG Hivatalos Fórumon. VAC bannal kapcsolatban pedig  a Valve-t keresd.

Megosztjátok a jelentett játékosokról az ítéletet?

Nem.

Jelentettem egy játékost pár napja, de ma ismét találkoztam vele a játékban.

A jelentett esetek vizsgálata pár munkanapot igénybe vehet. BattlEye kitiltások pedig hullámokban történnek, mert azt gondoljuk ez a legeffektívebb módja a kitiltásoknak.

Miért távolítjátok el a csalással kapcsolatos témákat a fórumról?

Nem azért történik ez,hogy elrejtsük a csalás tényét a többi játékos elől. Nem szeretnénk, ha ingyen reklámot kapnának a csalók és csalások.

A makrók engedélyzettek?

Nem.

Modolás

Várható később mod támogatás?

Igen,de csak az Early-Access állapot elhagyása után.

Egyéb

Miért csak egy nappal a kiadás előtt kerül egy-egy nagyobb update a tesztszervekre?

A publikus tesztszerverre való kikerülés előtt már több napos belsős tesztelésnek vetjük alá a frissítéseket. A Blueholenak nagyon jó tesztcsapata van, azonban ők sem tudják minden elérhető konfiguráción/beállításon letesztelni a játékot.Természetesen megértjük a frusztrációd, ha hibát tapasztalsz, kérlek légy türelemmel!

Terveztek Linux/MAC kiadást a játékból?

Nem.

Terveztek újrakiadást a csak előrendelőknek elérhető deluxe változatból amiben megtalálhatjuk az exkluzív PLAYERUNKNOWN skineket?

Nem.

Lesznek később Steam Achievementek a jövőben?

Igen.

Hogyan változtathatom meg az in-game nevemet?

Jelenleg erre nincs mód, de dolgozunk a megoldáson.

Hol tudok írni bugokkal kapcsolatban?

Fejlesztés alatt van egy hibakövető oldal. Addig is a hibákat írd meg a fórumra.

Engedélyezett a konfigurációs fájlok átírása?

Engedélyezett, de nem javasolt a konfigurációs fájlok és indítási parancsok átírása. Előfordulhat,hogy egy-egy módosítás után nem indul a játék, így csak a tapasztalt felhasználóknak javasoljuk ezt.

Hogyan kérhetem vissza a játék árát?

Ez nagyban függ hol vetted a játékot. Steamen nem tudod visszaigényelni a játék árát ha több mint 2 órát játszottál vele és a vásárlás óta több mint 2 hét telt el. Bővebb információt itt találhatsz erről.

Miért foglalkoztok ennyire a tartalmakkal, ha az elsődleges cél a szerveroptimalizáció lenne?

A játék egyes részein más fejlesztők/fejlesztőcsapatok dolgoznak. Egy rajzoló nem tudja optimalizálni a szervereket, és egy mérnök nem tud új tartalmat kitalálni/gyártani a játékhoz.

Kik a Community Team tagjai?

Playerunknown - Creative Director

Sammie - Lead Community Manager

Andro - Community Manager

Panky - Esports Program Manager

Ayre Wilson - Partnerships Manager

OdysseyGrrrl - Partnerships Manager

Slyvinlisha - Assistant Community Manager

The Sparrow - Assistant Community Manager for Portugal and Brazil

Sandra - Assistant Community Manager for Russia

Hol tudom elérni a legfrissebb információkat a játékkal kapcsolatban?

Weboldal

Fórum

Twitter

Facebook

Steam

Twitch

 

Forrás: http://forums.playbattlegrounds.com/topic/25335-faq/

A bejegyzés trackback címe:

https://pubg.blog.hu/api/trackback/id/tr212583007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.